Volunteer charged communication for the project "BB = SL" free work at home

The NGO Reniala Mangily MADAGASCAR research  volunteer

Presentation

The Reniala NGOs work mainly to fight against the maintenance of lemurs as pets or as bushmeat and to support its efforts by organizing awareness-raising and education
The lemurs, Madagascar emblems are endangered endangering an entire country's economy pan linked to tourism. There are 28,000 captive lemurs between 2010 and 2013. The Lemurs are held captive in unhygienic conditions, often tied or in small cages. Food is inadequate and inconsistent with the diet of lemurs.
The Reniala NGO is working to protect lemurs Lemurs welcoming seized by authorities at Lemur Rescue center but also to the awareness of the authorities and the population.

Your main mission :

As part of a fund raising project for the establishment of an action "BB = SL" volunteer mission would be in relation to the NGO team up:

• organize the campaign for action BB = SL
  • develop the NGO communication activities: contacts with the media, twitter, facebook, site of the NGOs
  • to contribute to the newsletter of the NGO
  • set up a website web dedicated to action

Profil required:

You are attracted to the communication and the challenge interests you, just try an experiment both human and professionalizing. We are seeking a profile, motivated, creative and at ease with communication techniques to help us to sustain the project BB = SL. If you think you have these qualities and you want to try the adventure, contact us ngo-reniala.org

Bénévole chargé(e) de communication pour le projet "BB=SL" travail libre à la maison

L’ONG RENIALA Mangily MADAGASCAR  recherche un(e) bénévole

Présentation

Les lémuriens, emblèmes de Madagascar, sont en voie de disparition mettant en danger tout un pan de l’économie du pays lié au tourisme. On compte 28000 lémuriens captifs entre 2010 et 2013. Les Lémuriens sont maintenus en captivité dans de mauvaises conditions d’hygiène, souvent attachés ou dans de petites cages. L’alimentation n’est pas adaptée et incompatible avec le régime alimentaire des lémuriens.

L’ONG Reniala travaille  donc à la protection des lémuriens en accueillant les Lémuriens saisis par les autorités au Lemur Rescue center mais également à la sensibilisation des autorités et de la population.

Ta principale mission :

Dans le cadre d’un projet de recherches de fonds par la mise en place d’une action « BB=SL »  le bénévole aurait pour mission en relation avec l’équipe de l’ONG en place:

• organiser la campagne de l’action BB=SL
  • développer les actions de communication de l'ONG : contacts avec les media, twitter, facebook, site de l’ONG
  • contribuer à la lettre d'information de l'ONG
  • mettre en place un site web dédié à l’action

Profil souhaité:

Tu es attiré par la communication et les challenge t’intéresse, viens tenter une expérience à la fois humaine et professionnalisante. Nous recherchons un profil, motivé, créatif et à l’aise avec les techniques de communication pour nous aider à faire vivre le projet BB=SL. Si tu penses avoir ces qualités et tu veux tenter l’aventure, contacte nous à ngo-reniala@reniala.org